Tip na sdilneho odbornika na soudobe VLSI (digi CMOS)?

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Sobota Leden 18 02:10:31 CET 2014

Klast muzete kam je libo :)

Obavam se, ze PDK a DRM se jen tak nepohleda, obvykle to faby nevystavuji,
ale treba se mylim. Jestli jsem dobre pochopil, tak jste z FELu, tak treba
pres univerzitu se to sehnat da.

Udelat to nezavisle na vyrobci zrejme pujde, co se tyce layoutu. Nicmene
modely tranzistoru budou odlisne a pokud - opet jestli dobre chapu - se ma
dany obvod provozovat temer na hrane moznosti technologie, tak se obavam,
ze tento pristup uplne k cili nepovede. I kdyz na druhou stranu, pokud neni
v planu mit na chipu i analogove obvody, treba odchylka nebude az takova...
Osobne, pokud neni tezke ziskat PDK a DRM tak si to zkusit v ruznych
technologiich. Pokud to je slozitejsi, tak sehnat jednu a v te to naladit.

Mimochodem, jak provadite onu RC extrakci parazit? Figuruje tam spravna
vodivost metalizace? Spravna tloustka oxidu (a permitivita) mezi
jednotlivymi vrstvami metalizace? To se taky fab od fabu muze lisit. Obcas
je dobre si dat napajecimu napeti v simulaci nejaky realny vystupni odpor.
Ono pak, kdyz vznikaji proudove spicky pri prepinani a napajeni je tazene
tenkym dratem, to se clovek nestaci divit, co mu simulace nechytila.

Nevim jestli existuji rozsireni SPICE, pouzivame ELDO :) A tech SPICE je
taky nekolik, ktere to slovo maji v nazvu...  Je potreba se podivat do
dokumentace simulatoru, tam by melo byt vse popsane. Funguje to tak, ze se
to pusti mnohokrat a z techto mnoho realizaci se pak vysledne vysledky
statisticky zpracuji. Trva to dlouho, zvlast pokud obvod kmita a je potreba
nasbirat dost period na jeden pruchod. Je potreba k tomu mit sumove modely.
Namatkou trocha teorie.
http://www.silvaco.com/content/kbase/noise_modeling.pdf

PK