OT Kvíz na víkend

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Únor 23 21:53:31 CET 2014

Zdravím,
  vida, ještě někdo další má zájem :-) ?
  Inu, praxe se s teorií tentokráte moc nesešla:
patrol na testomt:~/$ ./eval
Total: 100000
Count   Value   Perc
0       79163   79.16
1       20837   20.83
2       0       0
3       0       0
4       0       0

  Count 0 jsou prošlá a 1 neprošlá.
  Jest otázkou, proč se to liší od Jakubovic výpočtu - já si myslím,
že Erlangův vzorec platí jen pro Poissonovský charakter vstupního toku,
zatímco zde má vstupní tok charakter pravidelný. Nejsem si jist, zda to
vadí nebo ne, ale mám obavu, že asi ano :-). Rovněž Erlang předpokládá
exponenciální rozdělení doby obsluhy, zatímco my máme rovnoměrné. Ale
to snad někdo již stihl dokázat, že by na to nemělo mít vliv. Každopádně
další vyhodnocovací kritéria (2: počet situací, kdy bylo v systému více
než 50 volání, 3: počet případů, kdy volání nebylo ani zpracováno, ani
korektně odmítnuto (tj. se nějak "ztratilo") a 4: počet abnormálních
stavů hlášených generátorem (např. nedostupnost platformy atd.) nenastala
ani jednou, takže test považuji za úspěšný :-).

Zdraví Pavel