LF33 - prekmit napajeni?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 21 14:23:41 CET 2014

Skor 5.8V pri normalnych prudoch, vid Fig.4.

50A * 7V = 350W, voci takemu niecomu sa chranit uz je IMO dost irelevantne.

Uznavam, ze aj 5.8V je pomerne dost. Ale cela ta myslienka ma nieco do seba
- stabilizatory obvykle nevedia tahat, len tlacit, takze ak nieco tlaci
zvonka (cez signaly a ochranne diody), napajanie citlivych casti moze
vyletiet aj pri dobre spravenom stabilizatore.

To vcelku moze byt dovod odchadzania zariadeni v priemyselnom a podobnom
nasadeni. Prave dnes som opravoval dve nase krabicky, ktore jeden zakaznik
uz opakovane (jednu uz treti krat) odpalil rovnakym sposobom - odidene
LM78L05, nafuknuty 220u/25V na vstupe, pricom vstupna seriova 1N4148 je
nedotknuta... Meral som tie 78L05, obe maju rovnaky takmerskrat medzi
vystupom a zemou (cca 35mV pri 1mA t.j. 35Ohm v oboch smeroch), a vstup je
odpojeny (desiatky MOhm, asi odpaleny bond?). Myslim, ze kebyze to je
prepatie na vstupe, tak skor pojde vstupna cast do skratu a na vystupe
uvidim nedotknutu ochrannu diodu, takze je to skor natlacene zo strany
vystupu - alebo sa mylim?

wek