OT Jen silnoproudo perlicka

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Únor 19 20:56:08 CET 2014

Zdravím,
  k tomu pár poznámek :-).
  Ano, Wattův regulátor dieselu (jinak též známý pod názvem governor) je velmi
spolehlivý, pokud mu ovšem nepraskne perko. Pokud praskne, lidi losují, kdo se
odváží k té řvoucí mašině, snažící se urvat z betonového lože, a kladivem
přetluče vstřikovací trubky, protože to je v daném okamžiku nejrychlejší
metoda, jak to zastavit a zachránit alespoň něco :-). U některých EC byly
motory vybaveny dokonce mechanickou spojkou na hřídeli vstřikovacího čerpadla,
která se ovládala pákou, a v případě poruchy governoru stačilo zatáhnout...
Ale i tak to chtělo dost odvahy se k tomu v ten okamžik přiblížit...
  A řídicí jednotku na bázi I8048 jsem pro takový diesel kdysi vyvíjel na
katedře... Pro podnik Janka Radotín tuším... Měli jsme prototyp, se kterým jsme
se mazlili pár měsíců, přinesli ho vyzkoušet na jejich reálnou testovací
"stolici" a oni tam neměli shell od konektoru URS, zasunuli to o řadu blbě, a
bylo mnoho různobarevných čmoudíků :-). Druhý prototyp už jsme nevyvíjeli :-).
  A ještě k té mech. blokaci stykače - ta u výtahu byla udělaná tak, že pokud
se nabudil stykač, který v daném okamžiku neměl, tak se "zaklesla" a nedovolila
mu sepnout, i když druhý již rozepnul (zřejmě proto, aby se nereverzoval motor
právě odpojený, který se ještě točí). Teprve úplné odpojení obou cívek blokaci
uvolnilo. To by asi u vzájemného odpojování rozpínacími kontakty nefungovalo...
  Zdraví Pavel