OT Jen silnoproudo perlicka

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Únor 19 20:38:47 CET 2014

Ty relátkové řídící jednotky asi moc spolehlivé nebyly. Něco podobného
jsme kdysi řešili s kolegou, měnili jsme tu relátkovou hrůzu u záložního
agregátu (cca 100kW) za PLC. Tam jsou také 2 stykače, které nesmí
sepnout současně. Nejjednodušší bylo zapojit cívky přes pomocný
rozpínací kontakt toho druhého stykače.
To bylo docela promyšlené dílo reálného socializmu - frekvenci držel
Wattův odstředivý regulátor dieselu a kupodivu dost dobře. Pro chlazení
toho dieselu byla použito přímé připojení na okruh ústředního topení. Mě
to docela udivilo, ale strojník mi vysvětlil, že to pak v zimě líp
startuje.

Mrazík