OT Jen silnoproudo perlicka

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Středa Únor 19 17:21:23 CET 2014


Naprosto s Vámi souhlasím, několikrát měsíčně řeším požadavky zákazníků aby vysokozdvižný vozík myslel za řidiče. Když porovnám konstrukci elektroniky ve vozících před 15 lety s tou dnešní tak z principu se nic moc nezměnilo ale zabezpečení vzrostlo řádově. A tím i počty snímačů, konektorů a tedy zdrojů možných poruch. Tehdy řidič musel vědět, že když krouhne zatáčku s nákladem tak se mu v lepším případě ten náklad vysype, v horším převrátí vozík. Dneska mu vozík proporcionálně zpomalí v závislosti na poloměru otáčení. Z toho plyne pozvolná degenerace jakéhosi fyzikálního uvažování zaměřeného na vlastní ochranu zdraví. Nebo další stupidní (z mého pohledu) požadavek: aby vozík při vjezdu do haly automaticky zpomalil. Dobrá, je to vyřešeno, jenže to zase vede k tomu, že ti blbci za volantem jezdí pořád "plný ceres" a pak jednou sednou do vozíku, který to nemá a výsledek se dostaví...

zdravím
L. Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Cihak na dkv.cd.cz
Sent: Wednesday, February 19, 2014 5:11 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: RE: OT Jen silnoproudo perlicka

Jo, nesmíte zapomenout jak je to dlouho. Tenkrát ještě nebylo vše tak sešněrováno. Jinak to ale bylo řešené velmi pěkně. VN i NN část byla stavebně oddělena. Obě části byly v svých kójích chráněných takovými otvíracími mřížemi s pletivem a mezi nimi byla ulička. Člověk se normálně k elektrickým částem nemohl dostat. Ale dejte blbcovi do ruky klíče... Ostatně já jsem zastánce teorie přirozeného výběru. Štve mě když dnes každá nehoda musí mít svého viníka. A to nikdy toho pitomce co překonal všechny rozumné zábrany ale toho kdo nevymyslel co všechno by blb mohl provést a neudělal proti tomu všechna myslitelná opatření. Pak se ani nedivím některým těm revizákům co radši nezrevidují nic než aby je zavřeli za to že nepomysleli na nějakou naprosto nepochopitelnou eventualitu.

Aby bylo jasno jsem zastáncem rozumných norem a opatření. Z mého pohledu byla ta kobka udělaná velmi dobře (na tu dobu a to že šlo o JZD překvapivě dobře). Ale vymýšlet opatření na všechny myslitelné eventuality je kontraproduktivní. Jen to v lidech vzbuzuje pocit nezranitelnost a to potlačuje pud sebezáchovy a používání zdravého rozumu. Nakonec je možná nehod víc než kdyby lidi věděli že pokud budou blbí zabije je to.

    Martin.


-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Wednesday, February 19, 2014 4:45 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Jen silnoproudo perlicka
Používá se na to mechanická blokace, což funguje i proti blbcům. Jedině že by měli ukrutnou sílu ;) Před 35 lety ale mohlo být JZD rádo, že tam vůbec nějaké stykače má, natož tu mechanickou blokaci, je to součástka navíc a kdoví jestli tehdejší výrobce něco takového vůbec uměl...
P.K.

Dne 19. února 2014 16:40 <Cihak na dkv.cd.cz<mailto:Cihak na dkv.cd.cz>> napsal(a):
Ne, To si pamatuju dobře byly to 2 stykače pro reverzaci. Když se sepnou oba najednou jdou všechny 3 fáze do zkratu. Aby se to "nemohlo" stát byly tam blokovací pomocné kontakty které zamezily sepnutí druhého pokud byl první sepnutý. To fungovalo správně. Zabránit blbcovi aby to zmáčkul ručně to ale nemohlo :-).

    Martin.

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140219/a29558b4/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list