STM32 Nucleo

Úterý Únor 18 16:34:53 CET 2014

Pokud vim, tak to puvodne vzniklo jako pomucka pro studenty kreativniho designu
aby mohli levne (cenove i narocnosti) delat blikatka a hejblatka. Tedy
neprogramatory, a pro takove jsou vysokourovnove knihovny vicemene
nepostradatelne, jakkoli jsou z pohledu programatora zoufale.

Krome tech knihoven a de facto standardizace rozhrani (pinu) jsou dalsimi
dulezitymi atributy Arduina kvanta prikladu, ktere se nainstaluji rovnou s IDE
(a oteviraji se z menu File) a dokumentace, ktera je psana pro naproste
zacatecniky. Takze uzivatel nemusi pro zakladni pouziti nikde nic hledat, vezme
nejaky example, pripadne si ho trochu upravi a je to.

To vse ma svoje velke klady a velke zapory. Kdo trochu vidi do sveta
mikrokontroleru je treba zhnusen z nedokonalosti, kdo "programuje pisicko"
anebo ani to ne je treba nadsen, neb muze programovat jak byl zvykly a tim muze
ovladat nizky hardware co dosud neumel.

Ja osobne tomu fandim (prestoze vidim dovnitr) prave kvuli tomu uzasnemu
otevreni moznosti pro zacatecniky. Celkove z meho pohledu klady silne
prevazuji, i kdyz je jasne, ze bychom mohli vest debaty o ziskani prisernych
navyku/zlozvyku, o spatnem IDE, nesikovnem navrhu HW atd.

Zdravi

David Obdrzalek