Tolerancia on-chip oscilatorov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 13 15:19:34 CET 2014

>No ja som pozeral len na ten 10f20x a tam z tej tabulky si myslim, ze to
>treba drivovat z 5V zdroja. Ale to si iba myslim, minimalne je to dalsi
>bod, ktory si treba zapisat do poznamok a brat na neho ohlad pri designe.
>Vtedy by to mohlo mat tych +-1% v celom teplotnom rozsahu...

Urcite nie. Bavime sa o datasheete PIC10F200/202/204/206, DS40001239E,
str.70.

Tolerancia oscilatora INTOSC +-1% plati len pre VDD=3.5V a 25 st.C. Inaksie
povedane, ta kalibracna hodnota, ktora je ulozena vo FLASH, je dobra len
pre VDD=3.5V.

Podla tych grafov v datasheete k PIC12F683 (ano, ja viem, ze to iny svab a
ze to pre 10F2xx bude mat obmedzene pouzitie, ale ver mi, ze to zhruba tak
bude), pri 25st.C a 5V napajani je uz ta frekvencia uhnuta o cca +0.3
-1.3%.

Pre rozsah 0 st.C az +85st.C pre VDD medzi 2.5V az 5.5V plati +-2%, a pre
cely rozsah teplot a cely rozsah napajacich napati plati +-5%.

Typicke hodnoty si mozu strcit za klobuk; neviem ako Ty, ale ja potrebujem,
aby ten geret urcite fungoval, a nie len typicky fungoval... ;-)

>Hej na to som pamatal, ale ten 10nF je uz dalsia suciastka. A ako tak
>pozeram bude na tej doske viacej kondenzatorov ako vsetkeho ostatneho.
>Takze urcite pride aj na katovanie kostov... :)))

No, mozno to take horuce nie je, ak to bude SMD kondik narvaty rovno na
nozickach a zdroj bude nejaky slusny...

>No to som prave chcel vylucit, povodny zamer bol len obycajny Tx. A to som
>chcel urobit s ohladom na 8 bitovy timer resp. 8 bitovu premennu na 9600 a
>menej, podla toho, ako by vysla cakacia slucka. Kvoli jednoduchosti by som
>nechel pouzivat unsigned int, lebo to sa uz blbo programuje... Teda bola by
>to dalsia komplikacia, ktorej by som sa rad vyhol ak by to slo.

Chapem.

Pozri, zalezi na okolnostiach - na medzikusoch (prevodniky urovni, kabel) a
na protikuse. UART by mal vcelku bez zasadnejsich problemov chodit do +-3%
, v idealnom pripade (dokonala prenosova trasa, dokonale presna
protistrana) aj trocha viac.

Na druhej strane, aj protistrana sa moze prisposobit, robit autobaud apod.

>Vidis, toto ma nenapadlo, dakujem za inspiraciu.

Este stale sa obavam, ze vzhladom na naznaceny rozptyl bude treba robit
kalibraciu.