Tolerancia on-chip oscilatorov

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Únor 13 12:00:34 CET 2014

Dňa 13. februára 2014 11:31, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(-a):

> Ozaj, otvoril som si datasheet aj k 10f20x, a tam je len udaj v tabulke.

Teraz som tu tabulku nasiel aj ja. Som ju vecer prehliadol.

> Ale ratal by som s tym, ze to na ten cely rozsah teplot nebude bohvieco,
> tych 5% nepisu nahodou. A na tych grafoch pre ten PIC12F683 si vsimni, ze
> ten graf (co bude asi priemer pre vela meranych kusov) v celom rozsahu
> teplot a napati sice neuhne ani o percento, ale ten rozptyl ide aj do
> +-3%, a to uz moze byt fatalne. Inaksie povedane, to, ze na jednom kuse si
> zmerias nejaky priebeh, Ti nezaruci, ze to bude aj na inych kusoch tak.

No ja som pozeral len na ten 10f20x a tam z tej tabulky si myslim, ze to
treba drivovat z 5V zdroja. Ale to si iba myslim, minimalne je to dalsi
bod, ktory si treba zapisat do poznamok a brat na neho ohlad pri designe.
Vtedy by to mohlo mat tych +-1% v celom teplotnom rozsahu...

> Vsimni si este aj v datasheete pri tych udajoch v tabulke tie poznamky o
> poctivom blokovani napajania.

Hej na to som pamatal, ale ten 10nF je uz dalsia suciastka. A ako tak
pozeram bude na tej doske viacej kondenzatorov ako vsetkeho ostatneho.
Takze urcite pride aj na katovanie kostov... :)))

> Ak ten UART je obojsmerny, da sa robit autobaud resp. kalibracia podla
> prijimanych dat.

No to som prave chcel vylucit, povodny zamer bol len obycajny Tx. A to som
chcel urobit s ohladom na 8 bitovy timer resp. 8 bitovu premennu na 9600 a
menej, podla toho, ako by vysla cakacia slucka. Kvoli jednoduchosti by som
nechel pouzivat unsigned int, lebo to sa uz blbo programuje... Teda bola by
to dalsia komplikacia, ktorej by som sa rad vyhol ak by to slo.

> Este nie, ale ma to caka :-| Kedze v tej mojej aplikacii to PICko je priamo
> kvoli meraniu a vysielaniu teploty, tak asi budem moct kompenzovat tu
> chybu rovno na zaklade merania teploty... :-)

Vidis, toto ma nenapadlo, dakujem za inspiraciu.

A.