Kurvítka nonplusultra

F_Prik fprik na fprik.net
Čtvrtek Únor 13 07:38:16 CET 2014

Posledních deset let používám na domácích strojích disky od WD a
zkušenosti ostatních uživatelů mne začínají nahlodávat v dosavadní
důvěře v tohoto výrobce.

Chování disku a masivní zvyšování hodnoty LCC jsem vyřešil
programem wdidle3 od výrobce disku už při sestavování počítače.
Následující výpis SMART je po cca 3,3 letech provozu na desktopu,
zapínáno/vypínáno denně, operační systém linux:

> Device Model:     WDC WD10EARS
> ID# ATTRIBUTE_NAME           RAW_VALUE
>   1 Raw_Read_Error_Rate      0
>   3 Spin_Up_Time             6575
>   4 Start_Stop_Count         1653
>   5 Reallocated_Sector_Ct    0
>   7 Seek_Error_Rate          0
>   9 Power_On_Hours           8472
>  10 Spin_Retry_Count         0
>  11 Calibration_Retry_Count  0
>  12 Power_Cycle_Count        1651
> 192 Power-Off_Retract_Count  22
> 193 Load_Cycle_Count         6676
> 194 Temperature_Celsius      29
> 196 Reallocated_Event_Count  0
> [...]

Disk byl koupen na podzim 2010 u místního počítačového obchodníka
a registrován u WD. Data se udržují při životě jako oheň novým
kloudným diskovým palivem; nový disk pořizuji přibližně tehdy, jak
končí In Limited Warranty výrobce.

F.Přikryl