Jedovate svetlo LED?

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Únor 8 15:40:54 CET 2014

 8.2.2014, 15:20:53

S tim UV je to slozitejsi, dilem je prospesne a dilem skodlive, coz se
ovsem pro marketingova hesla moc nehodi. A kdo chce, muze povazovat za
pouhou nahodu, ze hysterie kolem ubytku ozonu a skodlivosti UV, vznikla zrovna v
dobe, kdy DuPont mel cerstve patenty na nahradu nepatentovatelnych
freonu.
Modra slozka by mela slouzit k synchronizaci vnitrnich biorytmu. Mohla
by tedy vadit, za situace kdy nekdo vysedava u takoveho svetla do 3.
hodiny nocni   ;-). Naopak, v pripade, kdy prirozene svetlo zcela
chybi, a je nahrazovano umelym zhruba se stejnym casovanim, by mela
byt modra slozka prinosem.
Korelace neni kauzalita. A ani v pripade prokazani kauzality mrtvych
kraliku s LEDkana, nemusi byt na vinne barva svetla ale treba nejaka
chemikalie, ktrera se z toho uvolnuje, nebo treba infekce zavlecena do
chovu pri instalaci.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz