Napětí na L-iION baterii

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Neděle Únor 2 23:48:11 CET 2014

Souhlas, 3 ledky -28lm  to snad ani neni baterka :-)

Ja mam asi dva roky tohle:
http://dx.com/p/fandyfire-g10-cree-xpg-r5-6-mode-350lm-white-led-memory-flashlight-w-strap-1-x-14500-1-x-aa-91699
Pisou tam 350lm ( dejme tomu ze to ma pulku )  cena +- 280kc, regulace
jasu , napajeni jedinou tuzkovkou, kdyz tuzka dojde, vymena je do pul
minuty.
Zere to i accu, dokaze je to vybit na cca 0,8V, stejne tak to umi LI-on
tuzku 3,6V......
To nepisu kvuli " mereni pindiku" ale ze to nema smysl opravovat
vzhledem k cene toho knofliku u nas 120-150kc.

Dalsi vec je, ze clanek uvnitr dostava asi pekne "zabrat" a dlouho
nejspis nevydrzi.
V DS uvadi cituju :
Max.Discharge Current 200mA
   Max.Charge Current 100mA
Cycle Life >500 cycles at 0.2C mA discharge

500cyklu  pri nabijeni 40mA .

Pocitejme..... pro odber 3x20mA ( 3x 5mm led LED )  60mA po sviceni dobu
0,5 hod. potrebuju  dobit kapacitu 30mAh.
Pokud tuhle kapacitu nabijim po dobu 1 minuty - a staci to , a pokud v
navodu nelzou, musim do baterky dodavat tu jednu minutu proud 1,8 A  !!!
Nedelam si iluze, ze to to dynamko takovej proud da, ale i kdyby dalo
tretinu toho proudu, tedy 600mA ten knoflik vydrzi hodne malo pri 0,6A
nabijeni, kdyz DS uvadi max 100mA.
Tedy se nabiji 3C  misto 0,2C  !  Nejak se nedivim , ze ten clanek je
zniceny a ze ve svitilne moc nevydrzi.
Takze nova baterka , 10x zatocim klickou a baterka je zas v coudu,
zvlast kdyz tocim misto 1 minuty treba dve - 5 minut.

Omluvam se ale pokud pocitam dobre ( doufam) tak ta  baterka je shit,
kterej patri do kose...

Nebo to nejak vytunit (lepsi clanek , kterej snese 1A nabijeni) ale ma
to smysl? Svitit to s 3x LED nikdy poradne nebude :-(

JaKub