Napětí na L-iION baterii

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Únor 2 20:57:07 CET 2014

Lionka vydrzi nabita nekolik let - ma tu na polici aku vyndane z
nejakeho telefonu a je na nich napsano 2005 za tu dobu kleslo napeti ze
4.1V na 3.68V (ted mereno). A to byl v podstate odepsanej clanek...

Pokud ji nic nevybiji neni duvod aby na ni klesalo napeti.

Nicmene opakovane vybijeni pod tech 3V ji jasne odrovna - dojde k
degradaci elektrod a je to nevratny proces. Stejne tak prebijeni nad
tech 4.1V. Je treba dat pozor i na nabijeci spicky (coz muze hrozit u
toho generatoru) hromada modelaru tak odepsala lixx baterie na
PWM/menice nabijeckach puvodne urcenych pro nixx clanky, kterym to
nevadilo, ale lipolky to dokazalo naprosto spolehlive odrovnat (stredni
hodnota napeti byla v poradku, ale spicky byly nad 4.1V).

RV