Material na rezonancni trafa ?

Sobota Únor 1 22:30:15 CET 2014

Pro ultrazvukove menice budu potrebovat trafo, ktere bude s cca 1500pF
menicem tvorit na 200kHz rezonancni obvod ==> L ~ 420uH

Prvni cloveka napadle ferriotvy toroid treba T-23 z materilu 77, problem je
ze tento material ma teplotni koeficient 0.25%/C a tak pokud ma obvod
pracovat v -20 +70C bude ujizdet o cca +- 10%

Koukal jsem na zelezoprach z matetilu 2 , ale ten ma malou permeabilitu ==>
T106 nebo vetsi a to uz je sileny a drahy naramek.

Mozna zelezoprach z materialu 26 , ale i tam min T68 nebo vetsi a nevim jak
dalece je nizkojakostni 26 vhodna do rezonancnich obvodu?

Poradite nejaky vhodny ferrit nebo jaky material pouzit?

M.