OT - Jak pracujete mezi svatky

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Středa Prosinec 31 13:02:45 CET 2014

Dne 30.12.2014 v 14:19 Petr Zahradnik napsal(a):
> Ahoj,
>
> jak vlastně vy pracujete mezi svátky? Já například makám pořád. A tak
> mě docela vytáčí, když si celá firma dá dovolenou od 20. prosince do
> 4. ledna. Vždyť mezi svátky jsou normální pracovní dny. Jak jste na
> tom vy?

Ahoj,

jsem sice netypicky clen konference, z pulky ucetni, z druhe pulky urednik.

Ucetni ma dneska proste uzaverku a musi udelat spoustu veci, ted zrovna jsem
vyrizoval vynulovani pokladny a odvoz hotovosti do banky, protoze podle nejake
zpropadene vyhlasky nesmim mit v pokladne na konci roku ani haler. Zrovna tak se
musi odeslat nejake nedodelky a veci, ktere od zitrka budou slozitejsi nebo drazsi.

Ta moje druha pulka ma dneska pracovni den a i kdyz nemam vypsane uredni hodiny,
vyrizuju stiznosti ze vcerejsiho zastupitelstva (protoze rozpocet taky musi byt
vcas), pujdu zverejnit vyhlasky a zapisy a dalsi veci. Predevcirem napadl snih a
je nutno posypat, prohrnout, aby jini mohl projet autobus, odvoz odpadku, obcane
dostat se k doktorovi nebo na nakup. Voda u nas prozatim tece samospadem, ale
spravcovska firma ma pochopitelne pohotovost, stejnou pohotovost predpokladam u
E.ONu. Mimochodem jedina stiznost na sjizdnost silnic prisla od ... Ceske posty,
protoze ta taky musi pracovat. Odkazal jsem je na nejblizsi pneuservis, protoze
vsechny kriticke komunikace jsem v ocekavani problemu projel obstaroznim Yarisem
s gumami lehce nad hranici zakona.

Jenom drobnost navic. Soused je zemedelec a jak rikali v nejakem filmu. Ozerte
se jak chcete, ale rano budete v chlive vcas, protoze i ten dobytek musi zrat.

Je sice hezke zit v predstave, ze ted 14 dni jsou prazdniny, ale zkuste si
predstavit, ze by je mel cely stat a tim nemyslim kriticke slozky jako hasici
nebo veliny energeticke soustavy. Myslim tim hotely, sjezdovky, obchody,
silnicare, postaky, banky, benzinove pumpy, autobusove firmy atd. Uvedomte si,
co tech 14 dnu delate. Netvrdim, ze musi obchody jet 24/7, ale tridenni pauza
24-26 je dostacujici. Stejne si nikdo neodpocine, protoze do 24 je ve stresu
"nezerte to" a od 25 ve stresu "vy to vubec nezerete".

Pred deseti lety mi vykradli na vanoce v Praze auto a vysklili bocni okenko.
Teprve 30. prosince jsem asi na dvacaty pokud nasel firmu, ktera mi sklo
nahradila plaxesklem a teprve kolem 10. ledna jsem nasel firmu, ktera mi byla
schopna sehnat sklo. Byly patnactistupnove mrazy a auto jsem potreboval.

Standa