Náhodné podepsané 512-bit číslo od NIST každou minutu

Středa Prosinec 31 08:01:41 CET 2014

Dobré ránko,

	hádáte se hezky :-)

	Ale co tak chápu, tak jeden stále namítá, že zpráva nemohla být
ODESLÁNA před nějakým datem a hodinou a druhý, že zpráva nemohla být
PŘIPRAVENA před nějakým datem a hodinou.

	Takže já to vidím tak, že pokud do zprávy vložím nějaký kód z té
stránky a zprávu pošlu, tak mohu prokázat, že zpráva neodešla dříve než
je ten kód, ale připravenou tu zprávu mohu mít klidně dva dny předem,
jen do ní pak vložím kód a pošlu. Je to obdoba digitálního podpisu s
časovým razítkem. Nemohu však prokázat, že jsem ji neposlala později,
než tvrdím a zfalšovala jsem časový záznam na odesílajícím počítači,
případně serveru. Jenže je pravda, že zpráva půjde přes iks serverů a na
všech zfalšovat čas sice teoreticky jde, ale prakticky je to poněkud
obtížné :-)

	Saša Svobodová