Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 25 20:16:16 CET 2014

Jako cvičení dobré. Ale pro praktické použití (podle mě)
zbytečně složité.
Pokud to mám jen pro ladění něčeho, co později ve finále
přenesu na nějaké embedded zařízení, tak klidně pro ladění
budu používat rootovská práva.

PL

****************************

From: "Miroslav Mraz" <mraz na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, December 25, 2014 8:04 PM
Subject: Re: Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

Blikání ledkou, resp. hýbání pinem je oblíbená zábava, tak si přes
Vánoce hraju. A protože na PC nemám nic, co by nějaký ten GPIO pin mělo,
tak jsem zkoumal možnosti. Jde to všelijak, nejjednodušší mi přišlo
připojit FTDI adaptér v bitbanging módu. Je na to i ovladač
http://www.zoobab.com/ftdi-gpios-sysfs , chodí, ale je to babračka
přeložit. Problém je, že ten základní GPIO systém v sysfs vyžaduje root
práva pro ovládací program.
Dá se nad tím udělat tím udělat ještě další obal jako kernel modul,
který umí vyexportovat ovládací soubory i s příslušnými právy, takže už
mám i klikací prográmek v qt, který umí ovládat piny i s právy
obyčejného uživatele. Taková kravina a co to dalo práce. Je to zatím
snad nejsložitější způsob, jak blikat s ledkou co jsem kdy udělal. Kdyby
to někoho zajímalo, můžu to někam vystavit, ale je to dost syrové a
pokračovat v tom už nemíním, tohle není cesta vhodná pro bastlíře.
Pro vývoj se to ale může hodit - máte na PC stejný souborový systém jako
na vyvíjeném vestavném zařízení i když piny nebudou mít tu správnou
rychlost změny, asi se to dá v mnohých případech použít.

Mrazík