Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 25 20:04:28 CET 2014

Blikání ledkou, resp. hýbání pinem je oblíbená zábava, tak si přes
Vánoce hraju. A protože na PC nemám nic, co by nějaký ten GPIO pin mělo,
tak jsem zkoumal možnosti. Jde to všelijak, nejjednodušší mi přišlo
připojit FTDI adaptér v bitbanging módu. Je na to i ovladač
http://www.zoobab.com/ftdi-gpios-sysfs , chodí, ale je to babračka
přeložit. Problém je, že ten základní GPIO systém v sysfs vyžaduje root
práva pro ovládací program.
Dá se nad tím udělat tím udělat ještě další obal jako kernel modul,
který umí vyexportovat ovládací soubory i s příslušnými právy, takže už
mám i klikací prográmek v qt, který umí ovládat piny i s právy
obyčejného uživatele. Taková kravina a co to dalo práce. Je to zatím
snad nejsložitější způsob, jak blikat s ledkou co jsem kdy udělal. Kdyby
to někoho zajímalo, můžu to někam vystavit, ale je to dost syrové a
pokračovat v tom už nemíním, tohle není cesta vhodná pro bastlíře.
Pro vývoj se to ale může hodit - máte na PC stejný souborový systém jako
na vyvíjeném vestavném zařízení i když piny nebudou mít tu správnou
rychlost změny, asi se to dá v mnohých případech použít.

Mrazík