Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Prosinec 17 22:22:36 CET 2014

V textu

> No predstavoval jsem si to moc jednoduse, no...
>
> Kazdopadne asi teda budu potrebovat vytvorit pro BBB SD kartu se
> systemem na ktere bude distribuce s Qt vhodne verze, abych tam pak
> stahnul to qt-sdk vhodne verze?

Aha, podle předchozího jsem mylně usoudil, že už jedete.

> Nevim co ted na interni flash toho BBB je ale asi to nebude to prave.

Tak zkuste, co tam je, ono to něco provede.

> Nebo se da to Qt doinstalovat k libovolne distribuci?

V podstatě ano.

> Jaka distribuce by byla tedy vhodna pro ten BBB aby tam bylo Qt?

Tohle zase tak přesně nevím, ono to bude na ARMu asi trochu jinak,
nezkoušel jsem to i když mi kolega nabízel malinu, odmítl jsem ho,
protože pro to nemám uplatnění. Ale když zkusíte Ubuntu LTS (12.04 nebo
14.04), podle webu by mělo být k dispozici, asi nepochybíte. Ze
zkušenosti na PC můžu říct, že 12.04 je sice starší, ale zase lépe
odladěná, ale 14.04 začíná už taky obstojně žít, takže je to fakt jedno.

> Do virtualu nainstaluju Ubuntu (doufam, ze nebude vadit 32b) a do nej
> nejak nainstalovat Qt Creator staci? Jak?

Celkem není potřeba Ubuntu na PC. Pod Windows bude qt taky chodit. Jen
bude asi opruz hledat příslušnou verzi, protože na BB patrně budete mít
qt4 a pro Win je už verze 5, která je dost odlišná. Já osobně zůstávám u
verze 4, protože mi stačí.

Ano přesně tak.

Mrazík