moderni keraniky ve spinanych zdrojich

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Prosinec 14 11:22:57 CET 2014

Ale ved oni su. V datasheete mate uvedenu kapacitu pri ircitych
podmienkach a potom krivky ukazujuce zavislost na
napati/frekvencii/teplote.

Treba sa odosobnit od toho ze kondenzator je suciastka, ktora ma
konstantne parametre, a uvedomit si ze je nieco skoro ako tranzistor:
hodnota kapacity je nelinearna funkcia napatia a teploty.
Potom je to jasne a v navrhu musite pocitat s najhorsimi hodnotami.

Vo vseobecnosti plati ze cim je mensie puzdro kondenzatora a cim je
vyssia kapacita tym "specialnejsie" dielektrikum treba pouzit aby sa to
tam dalo vopchat. A kto neveri na zazraky vie ze cim specialnejsie
znamena ze jeden parameter je vyborny a ostatne sa proporcionalne
zhorsia :-)

b.