RE: OT na sobotu: Sůl do kuchyně se sníženým obsahem sodíku ?

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Sobota Prosinec 13 13:25:10 CET 2014

Zdravím,

Do mě draslík lili kapačkou několikrát na pohotovosti. Asi to je jejich
oblíbená sloučenina :-) Ale spíš mě to obživlo než usmrtilo :-)

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: ok1ia <ok1ia na seznam.cz>
Komu: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 13. 12. 2014 13:00:21
Předmět: RE: OT na sobotu: Sůl do kuchyně se sníženým obsahem sodíku ?

"Ahoj, tady http://cs.wikipedia.org/wiki/Chlorid_draseln%C3%BD píšou:

Užití
K výrobě draselných hnojiv, elektrolýzou taveniny chloridu draselného se
vyrábí elementární draslík.

Monokrystal KCl se používá jako detektor radioaktivity, působením
ionizujícího záření se zbarvuje fialově. Sytost zbarvení je úměrná celkové
absorbované energii (dávce) záření. Použito např. v krystalovém dozimetru
ČSLA DK-62.

Dále se využívá jako poslední látka zastavující srdce při popravách smrtící
injekcí v USA.[1]
Výroba

Nejsnadnějším způsobem výroby je neutralizace roztoku hydroxidu draselného
kyselinou chlorovodíkovou podle rovnice:

KOH + HCl → KCl + H2O

Tak bacha na smrtící injekce a radioaktivitu :-))
Honza.