OT na sobotu: Sůl do kuchyně se sníženým obsahem sodíku ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Prosinec 13 11:02:50 CET 2014

Zdravím,
  Kdykoliv jede někdo z rodiny do UK, vždy si u něj objednám toto:
  http://www.losalt.com
  Jde o směs 66% KCl a 33% NaCl. Používám to v běžné kuchyni místo klasické
NaCl a musím říct, že mi to velice vyhovuje, výrazně to mírní mé zdravotní
problémy. Navíc bych subjektivně řekl, že KCL je ještě slanější než NaCl,
takže stačí menší gramáž této směsi na dosažení stejného chuťového vjemu.
Na webu lze dohledat distribuci po světě - v Evropě je k dispozici v řadě
zemí, ČR však mezi nimi není. To lze řešit několika způsoby:
  - obdobným produktem, který by u nás k dispozici byl
  - zdrojem kvalitního KCl, který lze bez obav konzumovat - směs si pak
umíchám sám
  - dovozem originálního produktu - vidím, že by měl být k mání v Rakousku
i Německu, ale ačkoliv jsem již manželku zaúkoloval, aby se na svých
služebních cestách po něm podívala, zatím nebyla úspěšná.
  Je o tázkou také, jak to bude s cenou - věřím, že i KCl v P.A. čistotě
by nemusel být tak drahý a že by to bylo asi nejjednodušší řešení...
Co o tom soudíte, kolegové chemici a kuchaři (kuchařina je stejně jen
speciální obor organické chemie :-) :-) ) ?
  Zdraví Pavel