Re: [OT] OSVČ daně paušál, plátce DPH

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Prosinec 12 20:31:12 CET 2014

Původní zpráva ze dne 12.12.2014 od Petr Labaj:

> Abych dal hypotetický příklad (ale skutečně jen hypotetický):
> řekněme, že si koupím dražší stroj, třeba nějaké větší CNC.
> Na vstupu z něho uplatním odpočet, tady není problém. Ale aby
> pak třeba po mě nezačal berňák skákat, že ho mám třeba
> něco jako odepisovat, i když funguju na paušální náklady a jinak
> mě žádně odpisy netrápí.
> Není prosím třeba polemizovat zrovna s tímto teoretickým příkladem.
> Uvídím ho jenom jako ilustraci něčeho, co (kdyby to tak náhodou bylo)
> by třeba nemuselo být zřejmé předem.

Je to nezávislé. Prostě pro účely DPH eviduješ daňové doklady,
samozřejmě uplatit DPH můžeš jen u nákladů, které jsou uplatnitelné
pro daňové účely. Nemůžeš si například uplatnit DPH na svačinu.

To máš stejné jako například s knihou jízd. Když uplatňuješ paušál na
dopravu, tak nemusíš vést knihu jízd. Nicméně když jsi plátce DPH a
chceš tankovat bez DPH, což je logické, tak musíš prokázat, že jsi ten
benzín použil pro své firemní vozidlo v rámci podnikání.

> A hledat v tom předem logiku asi moc nelze. Jakou má např. logiku
> to, že dříve běžné a bezproblémové kvartální placení je dneska
> možné až po 3 letech, když to berňák milostivě povolí?

Abys nemohl jet na delší než měsíční dovolenou přece. Co máš co jezdit
na dovolenou :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem