Re: [OT] OSVČ daně paušál, plátce DPH

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 12 20:11:30 CET 2014

Jak jsem už říkal, bojím se těch věcí, které třeba na 1. pohled
nejsou patrné.

Abych dal hypotetický příklad (ale skutečně jen hypotetický):
řekněme, že si koupím dražší stroj, třeba nějaké větší CNC.
Na vstupu z něho uplatním odpočet, tady není problém. Ale aby
pak třeba po mě nezačal berňák skákat, že ho mám třeba
něco jako odepisovat, i když funguju na paušální náklady a jinak
mě žádně odpisy netrápí.
Není prosím třeba polemizovat zrovna s tímto teoretickým příkladem.
Uvídím ho jenom jako ilustraci něčeho, co (kdyby to tak náhodou bylo)
by třeba nemuselo být zřejmé předem.

A hledat v tom předem logiku asi moc nelze. Jakou má např. logiku
to, že dříve běžné a bezproblémové kvartální placení je dneska
možné až po 3 letech, když to berňák milostivě povolí?

PL

*******************************

From: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, December 12, 2014 8:00 PM
Subject: Re: [OT] OSVČ daně paušál, plátce DPH

Původní zpráva ze dne 12.12.2014 od Petr Labaj:

> Umím si představit, co je být plátcem DPH (jako SRO řeším mnoho let).
> Umím si představit jet na paušálni náklady (jako OSVČ řeším mnoho let).
> Ale dohromady mně to tak nějak moc nejde.

Proč to nejde dohromady? Jsou to dvě oddělené věci.

1. Když jsi plátce DPH, tak musíš evidovat všechny doklady na vstupu i
na výstupu.

2. Ohledně paušálu prostě nezávisle na výdajích uplatníš paušální
výdaj do přiznání k dani z příjmu.

Petr Zahradník, počítačový expert