Supplementary protector.

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Prosinec 12 08:49:31 CET 2014

Dobrý den,
dostala se mi do rukou na opravu čínská přepěťová ochrana Emos S9P624AV:
http://www.euronics.cz/prepetova-ochrana-emos-s9p624av-benp53894/p146275/

Problém byl v tom, že nespínala Slave zásuvky. Vadný byl kondenzátor
330n/275Vac X2, přes který bylo napájeno (po usměrnění) relé.
Je to typická čína, bodované dráty (lanka), nýtované plíšky, indikační
LED napájené přes diodu a odpor přímo mezi L a N atd. Když si čtu ty
parametry, co by to mělo při výboji nebo přepětí snést, tak se musí
vnitřek roztavit. Celá ochrana jsou 2 tepelné pojistky na 115°C (jedna L
a druhá z N), za nimi 3 varistory a proti PE bleskojistka. Mezi
varistory a bleskojistkou je tenký drátek, asi další (nechtěná)
pojistka. Indikační LED Protected svítí pokud jsou obě tepelné pojistky OK.

Zajímá mě jedna věc. Na vstupu je "supplementary protector" (česky asi
jistič), konkrétně tento:
http://www.rongfeng.com.tw/pdf/RFMB.pdf
Ten má označeny vývody jako LINE a LOAD. Číňan to připojil obráceně, co
by se s tím zalamoval.
Má tato záměna vliv na funkci? Myslím si že ano, jinak by výrobce ty
vývody neoznačoval, kdyby to bylo jedno.

--
Martin Hanek