Vodivost troleji
Jiri LINHART
jirilinhart na post.cz
Středa Prosinec 10 10:44:58 CET 2014
Bylo to v pořadech o Teslovi např. Šílená elektřina Dokument CZ(asi
http://www.ulozto.sk/xHkk51K/silena-elektrina-dokument-cz-avi), Šílená
elektřina Nikoly Tesly, Tesla_Pan_Blesku, Teslovy vize a vynálezy (25min)
V prvním filnu je to popsaný asi po 20 minutě. Doporučuji se na to znovu
podívat. V dalších je o tom jenom zmínka.
JL
Dne Wed, 10 Dec 2014 10:08:51 +0100 Pavel Krafcik <hwl na pjk.cz> napsal(a):
> To bude problém. To je tak blbé, že se to chytne a dostane se to do
> podvědomí lidí.
>
> Před lety jsem v několika TV pořadech slyšel názor, že přenášet
> stejnosměrný proud je špatné, protože se elektrony pohybují jen jedním
> směrem a tak musí urazit celou cestu z jednoho pólu generátoru přes
> vedení a spotřebiče do druhého pólu generátoru a to bývá dlouhá cesta.
> Střídavý proud měl podle toho pořadu výhodu v tom, že elektron šel
> kousek tam a pak zase zpátky a to prý zvyšuje účinnost (asi proto, že se
> elektrony pohybovaly ve známém terénu). Vysílal to nějaký Viasat,
> Discovery, nebo něco takového. Do té doby tam byly neskutečné kopance v
> překladech, ale pak postoupili na další level a vyvinuli vlastní fyziku.
>
> Pavel Krafčík
>
> Dne 10.12.2014 v 9:58 AZe napsal(a):
>> Reflex (nečetl jsem osobně) prý přišel s novinkou:
>> "Dráty, z nichž jsou tramvaje a vlaky napájené, nevedou proud za všech
>> okolností. K udržení vodivosti se musí zahřát na určitou teplotu. Pokud
>> je však obalí slupka ledu, jako se stalo minulý týden, dráty výrazně
>> sníží svoji teplotu a elektřinu s potřebným napětím vést přestávají.
>> Pomohlo by elektrické vedení preventivně zahřívat, k tomu ale nejsou
>> zdejší systémy vybavené a ani by se to zřejmě nevyplatilo."
>> Žeby nějaké novinky v oblasti vysokoteplotní supravodivosti?
>> aze
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list