Vodivost troleji
Pavel Krafcik
hwl na pjk.cz
Středa Prosinec 10 10:08:51 CET 2014
To bude problém. To je tak blbé, že se to chytne a dostane se to do
podvědomí lidí.
Před lety jsem v několika TV pořadech slyšel názor, že přenášet
stejnosměrný proud je špatné, protože se elektrony pohybují jen jedním
směrem a tak musí urazit celou cestu z jednoho pólu generátoru přes
vedení a spotřebiče do druhého pólu generátoru a to bývá dlouhá cesta.
Střídavý proud měl podle toho pořadu výhodu v tom, že elektron šel
kousek tam a pak zase zpátky a to prý zvyšuje účinnost (asi proto, že se
elektrony pohybovaly ve známém terénu). Vysílal to nějaký Viasat,
Discovery, nebo něco takového. Do té doby tam byly neskutečné kopance v
překladech, ale pak postoupili na další level a vyvinuli vlastní fyziku.
Pavel Krafčík
Dne 10.12.2014 v 9:58 AZe napsal(a):
> Reflex (nečetl jsem osobně) prý přišel s novinkou:
> "Dráty, z nichž jsou tramvaje a vlaky napájené, nevedou proud za všech
> okolností. K udržení vodivosti se musí zahřát na určitou teplotu. Pokud
> je však obalí slupka ledu, jako se stalo minulý týden, dráty výrazně
> sníží svoji teplotu a elektřinu s potřebným napětím vést přestávají.
> Pomohlo by elektrické vedení preventivně zahřívat, k tomu ale nejsou
> zdejší systémy vybavené a ani by se to zřejmě nevyplatilo."
> Žeby nějaké novinky v oblasti vysokoteplotní supravodivosti?
> aze
Další informace o konferenci Hw-list