Kdyz jsme u tech procesoru pro zelenace (GCBasic)...

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Prosinec 5 23:22:06 CET 2014

aneb ne každý chápe a umí assembler, C a podobně:

http://gcbasic.sourceforge.net/

http://www.greatcowbasic.com/gcb.html

http://w3jdr.wordpress.com/gc-basic/setting-up-the-gcbasic-picavr-development-environment/

http://w3jdr.wordpress.com/gc-basic/programming-arduino-with-gc-basic/

atd.

Dokonce jsem svého času pokukoval po GCGB
(http://gcbasic.sourceforge.net/aboutgcgb.html), ale to běhá jen v
bazmeku .NET ve Windows a navíc vývoj nějak ustrnul.

Až potud nic nového...

Co pro mě ale nové je: projekt GCB na Syn, viz
http://www.franksteinberg.de/McMix.htm zmíněný hned na titulní stránce
GCBasicu. V balíku volně ke stažení (licence GNU/GPL) je kompletně
všechno včetně přednastavených jednoduchých "programovadel". Všimněte si
značného spektra použitelných procesorů v adresáři
../GreatCowBasic/chipdata/ ...

Jo a běhá to v Linuxu ve Wine (tedy alespoň se zdá při krátkém
zkoušení). Pochopitelně bez vazby na USB hardware (to mi ve Wine pořád
chybí), ale samozřejmě jde pomocí GCB vygenerovaný *.hex vzít a vypálit
do procesoru čímkoliv jiným...

Zatím jsem nic nezkoušel, ale minimálně jako jednoduchá pomůcka pro méně
náročné věci by to snad fungovat mohlo. Ten Frank Steinberg se nezdá moc
jako neuměl a amatér...

Holt se mi na pokusy (byť některé můžou mít i komerční zakončení) nechce
kupovat něco jako MikroE, Melabs PICBasic Pro, Bascom apod.

Jo, vím o free verzích těchto programů, ale jejich omezení mi připadají
dost tvrdá.

Nakonec vzhledem k obecně platným principům Basicu snad půjde vzít jako
mustr příklady programů z těchto profesionálních nástrojů a přizpůsobit
je syntaxi a možnostem GCBasicu.

--
Jirka