Bistabilní relé

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Prosinec 5 21:43:30 CET 2014

Ano, to chodi vyborne, delal jsem s tim "posuvny registr" 1-4 pro
ovladani garazovych vrat. ( + dalsi rele)
Puvodne tam byla 4017, ale stacilo, aby soused u garaze cvaknul
piezozapalovacem a preskocila ta CMOS o 1 dal.. :-(
Ty rele jsou blbovzdorne.  Jednu chybu to ma - nepamatuje si to posledni
stav.

To reseni v priloze s bistabilnim dvoucivkovym rele ma vyhodu, ze si
pamatuje posledni stav , v klidu nulovy odber, po prepnuti jen malinky
proud, ktery dobije kondik.
Jednoduche , jedine rele, kond, odpor....
Nevyhoda, diky konstante pro nabijeni C, nelze pouzit tychle ON-OFF -
ale to muze byt v jistych pripadech i vyhoda.
Jedina vec, co je treba, vybrat hodnotu C - kapacita nesmi byt moc
velka, aby rele nestacilo na naboj kondu preskocit z5 na puvodni polohu,
nebo vykonat nekolik cyklu.
Ale musi byt takova, aby rele dostalo kopanec, ktery ho zarucene prepne.

Mam doma par set rele Siemens 23042-B2201-B101, slepim to nekdy na
stole, prijde mi to velmi jednoduche a funkcni.