Re: Bistabilní relé

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 5 16:58:19 CET 2014

Nějak jsem měl za to, že bistabilní relé si svůj stav pamatuje i po vypnutí
napájení. Proto MCU s integrovanou EEPROM. Pokud jsem se mýlil, stačí BKO
libovolné konstrukce, třeba té od Danyka.

Pro případ že bych se nemýlil upozorňuji, že je hlavně vhodné sousedovi
zatajit programovatelnost, jinak si časem začne vymýšlet různé úpravy, když
je to tak snadné:-)

PH

Od: Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz(mailto:OK1CJH na seznam.cz)
"
by stačilo jedno hradlo D zapojit jako děličku dvěma a za to dát běžné relé.
Procesor mě připadá zbytečný luxus.

Od: Pavel Hudeček edizon na seznam.cz(mailto:edizon na seznam.cz)

"

Nebo tam dát malý procesor s interní EEPROM a k němu MOSFET, nebo triak na
spínání. Bude to určitě levnější.

Od: Alexandra Svobodová <hwnews na zirafoviny.cz>

"ano, krokové relé je to co hledám. Také se mu říká impulsní a nebo
paměťové. To všechno jsem našla. Stejně tak, jako jejich elektronické
varianty.

Bohužel relé do DIN lišty je veliké a drahé. Ačkoli jedno i druhé je
věc názoru, ale tak mi to soused řekl. Hlavně to drahé zdůraznil. Kdyby
takové relé existovalo i jako součástka do plošného spoje, byl by to
ideální kandidát. Ale, bohužel, takové nenacházím.

Dne 4.12.2014 v 22:22 Pikulik napsal(a):
> heslo je krokové relé
> znám na DIN lištu, ale asi bude i jiné"
"
"