RDS Hytera PD785G

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Prosinec 3 23:20:45 CET 2014

No já rozumím argumentu úspory kanálů. Ale v rámci jedné sítě,
koexistence dvou nezávislých sítí na stejném kmitočtu v DMR možná není.
Navíc u nás to jak jsi správně uvedl nějaký nedostatek kmitočtů nehrozí.
Ale protože to nic neznamená a only analog už se ve světě nedělá,
  budem si holt muset kupovat drahá profi digirádia, který se dají do
analogu přepnout.
Smutná a pro nás všechny drahá bilance.

Co jsem já nezmínil a měl jsem na jazyku je věc, že se digitalizuje, ale
těch systémů už je tolik a vzájemně nekompatibilních, že to celé
digitalizování ( obecně)  ztrácí smysl.
Dráha začala před lety s GSM-R, Policie před tím Matru, Praha jede na
Tetrapolu, DHL přepravky analogové trunky v 70cm, záchranka na 8metru,
ŠNP úplně obyč. 70cm analog,
ČEZ Mototrbo, ale úsečníky ovládá starým systémem co měli - úplně
nekompatibilním s mototrbem :-((((   ..  atd..atd...
  Teď letí DMR .....  zítra to bude  xyz a pak zase 123   :-(

A v praxi, když je někde "peklo" tak přebíhají hasiči k policajtům a
řvou na sebe z okýnek aut, to samé záchranka, městská policie, předávají
si to vzájemně dispečinky :-(
  Prostě maglajs, kterej nemá obdoby.
Nekoordinace systémů čím dál větší.  Perfektní příklad byla akce na
Šumavě před pár lety, jak se aktivisti ve velkém scházeli v NP a
přivazovali ke stromům kvůli těžbě.
Nikdo se tam s nikým nedomluvil, i GSM tam nešlo, protože tam je jen pár
TRXů, které se vysokým provozem přetížily. Všichni tam sice měli
vysílačky, ale nikdo se nedomluvil s tím druhým.
Musely se rychle dointegrovat další timesloty na GSM. To pak bylo jediné
, co tam mezi všemi složkami trochu fungovalo :-(

Na druhé straně třeba  Kryštof 07 dostává informace na součinnostním
74,725MHz se záchrankou nebo na 166,975 a 169,175MHz hasičů - to funguje
mám odposlechnuto.
Staré, dobré , stéle funkční, ale hlavně vzájemně KOMPATIBILNÍ analogy.
Ale info od Policie dostávají z Líní na AIR bandu , protože každý
používá jiný systém a na tom 74,725 už nemají  vybavení. A trvá to
samozřejmě ( časově ) dýl.
Ano, řeší se to mobilama, který zaplať pán bůh spolu ( zatím)
komunikujou i v rámci různých sítí.
A GSM je zdárný příklad, jak ta koexistence funguje i s "vyššími levely"
jako je DCS, 3G, LTE atd, i když za cenu několika transceiverů v jenom
zařízení.

Co se týče analogu a vůbec Číny, já mám zrovna teď doma 8 kusů tohodle:
http://www.aliexpress.com/item/TD-V90-Radio-UHF-VHF/1518349311.html
( přišlo to všechno BEZ CLA!!!!!!!!!!!)
Dají se s tím zatloukat hřebíky, materiál obdobný jako GP handky, ve
vodě jsem to nechal celý den, odolnost a citlivost na úrovni GP300 a
cena naprosto  výborná.
  Krásné a robustní HF k tomu.
Je to pro jednu bezpečnostní agenturu jako náhrada na stejném kmitočtu
za zničené a drahé kousky , než se časem " odepíšou" až budou mít
nulovou cenu.
Moc si to tam chválili, když viděli tu cenu za první dva vzorky,
objednal si každý 2 kusy na osobu :-)
Tohle kladivo by podle mě i těm posunovačům stačilo, je to za desetinu
ceny toho DMR.  Skupiny s tím jdou udělat taky, scanuje to, víc
nepotřebujou.

Co je škoda, že na těch Hajtrách není nějaká hra, třeba tetris, nebo
had, alespoň by si s tím mohli ve volných chvílích hrát a využít ten
displej :-)

JaKub