OT: Svérázný šetřič obrazovky pro radost :-)

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Prosinec 1 00:42:27 CET 2014

Ta snímací elektronka se jmenuje vidikon, později modernější konstrukce
plumbikon.
Pamatuju si to, protože jsem z toho byl na SPŠE zkoušenej a neuměl jsem
to. Ale popsal jsem princip a zkoušející mi to dal do příští hodiny.
Takže jsem se to naučil tak, že si to dodnes pamatuji. Ještě tam byl
kvantikon a  monoskop, který měl katodu vyrobenou přesně v rastru
monoskopu.
Ten pak elektronka generovala.