Vybuchujici 9V baterie

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Srpen 31 19:39:36 CEST 2014

Ahoj,

měl jsem tu spousty nakoupených 9V baterií a nedávno mi všechny
vybouchly. Ne že by nějaký výbuch, ale prostě vylezly spodem a bylo po
nich. Jdu do krabice pro další baterii a taková spoušť.

A v posledních dnech se tak koukám nahoru na detektor kouře, že
nebliká. Jinak občas blikne. Říkám si, že to je divné, protože přece
by hlásil, kdyby mu baterie docházela, ale nic jsem nezaznamenal. Tak
jsem ho dnes sundal, kouknu dovnitř a 9V baterie vybouchlá, resp.
vytlačené to dno, že jsem ji skoro ani nemohl vyndat ven.

Byly to alkalické baterie DURACELL PROCELL (Made in EC) nakoupené z
Farnellu. Člověk by řekl, že vydrží roky, ale houbeles. Mají na sobě
natištěno označení MAR 2012, tak to bude asi exspirace. Pak vybuchují.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem