Re: Pořádek v součástkách

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Srpen 31 16:09:51 CEST 2014

Mně se kdysi dávno taky zalíbil takový systém "knihy". Ale protože
jsem to tehdy neuměl lacino koupit, tak jsem si ho udělal z takových
těch průhledných tenkých složek na papíry (cena kolem 0.10 Kč/kus).
Napřed jsem to lepil přejetím topným hrotem podle pravítka
(původní záměr byl udělat "lis" s topnými odporovými dráty na způsob
kuchyňské svářečky plastů, ale na to nedošlo).

Pak se mi ale jako lepší osvědčilo dát do té složky bílý papír a ty spoje
udělat prošitím na šicím stroji (to jsem láskyplně přenechal přítelkyni).
Tím vznikly oboustranné kapsy, navíc se na ten papír dala dobře
napsat hodnota nebo další popis.

Nicméně později jsem začal nakupovat pasivy v TME, a tam jsem
většinou bral pásek 100ks. Ten už byl dost dlouhý, a navíc jsem ho
nechtěl stříhat, kvůli případnému CNC pick-and-place (můj projekt snů,
ke kterému snad někdy dojde). A protože TME to má v pěkně
označených sáčcích, tak to prostě nechávám v těch sáčcích, které
podle hodnoty za sebe řadím v plastikových potravinářských boxech
(jeden box s odpory 0805, další s odpory 1206 atd).

U některých věcí jsem si vedl seznam toho, co mám. Ale když něco
dělám, tak je to většinou ve spěchu (protože na poslední chvíli), a tak
se mi moc nedařilo seznam udržovat. Takže to dělám snadněji.
Když cokoli kupuji, tak vždycky k tomu mám nějaký seznam/objednávku.
Tyhle objednávky v textovém formátu ukládám do jednoho adresáře na
disku, jméno souboru je <dodavetel>_<datum>.txt (např. TME_20140831.txt).
No a když chci zjistit, jestli něco mám, tak prostě dám v TotalCommanderu
vyhledávat text v tomto adresáři. Je to zednické řešení, ale funguje dobře.

PL