[OT] Pokosová pila

Karel M a8dtljb na gmail.com
Neděle Srpen 24 16:41:26 CEST 2014

Zdravím, čeká mě nějaká práce s palubkami a rád bych si koupil pokosovou
pilu, hlavní účel je na ty palubky, ale rád bych kdyby to umělo říznout i
ocel a hliník. V podstatě jsem dospěl k tomu, že potřebuji pilu s posuvem
(kvůli délce řezu), má to být pro hobby, takže by mi stačilo něco od
Scheppachu, zde http://scheppach.heureka.cz/pily/ je víc typů na výběr,
koupil bych asi buď HM100  LXu nebo HM100 ZL- u té píšou, že je
univerzálnější, ale má nižší otáčky - 2500 versus ta předchozí 5000. Pak
jsou ještě typy s menšími kotouči. Chci se zeptat, u těch palubek vyžaduji
aby to nedělalo otřepy tedy kvalitní řez, ale zas rád bych aby to zvládlo
ocel, doporučíte koupit tedy spíše s menším nebo větší kotoučem a otáčky
vyšší/nižší? Výška prořezu není kritická, 60mm bude stačit.
Díky Karel M.