Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Srpen 24 09:08:08 CEST 2014

Dobre rano,

>  Pro A.Jancuru : Ze mam pouzit hrubou silu jsem netusil, proto jsem se
> tady prave ptal... bohuzel mi vsichni radili vsechno ostatni, nez se
> zamerit na vystupni kapacitu, takze jsem nakonec stejne musel jit metodou
> pokus-omyl :-)

Pan King, reagoval som na tuto Vasu poznamku z jedneho zVasich skorsich
emailov a to:
---
A proto se ptam :

2) v DS maji na vstupu i vystupu elyt a keramiku 100nF. Cetl jsem, ze se
dava i 10uF keramika, protoze keramika ma male ESR. Je to pravda a ma to
velky vyznam? Proc je vlastne na vstupu spinaneho zdroje kondenzator? Aby
nerusil smerem ke zdroji?
---
Takze som si myslel, ze ked datasheet udava keramiku, mate ju tam tiez...
Som netusil, ze kecy a rady v hw-liste maju pre Vas vacsiu vypovednu
hodnotu ako datasheet. Ale nebojte sa, nie ste sam, ja som tiez vacsmi
daval na rady mojich kamaratov, ale len do dna, kym som pochopil, co su to
za jedinci... A tak z mojich byvalych kamaratov neostal skoro ani jeden,
resp. viem, ze si nam davat na nich pozor.

A co sa tyka toho, ze ste si menic osahal sam, tak ste si to aspon raz v
zivote osahal. A to su tie najlepsie skusenosti.

No a aby ste nepovedal, ze som Vam zase nic nepovedal k veci, tak tie
zakmity, co Vam tam vznikaju, su vlastnostou tranzistora v tom menici, a
spolu s kombinaciou parazitnej indukcnosti Vam indikuju v spektre, ze mate
pravdepodobne cosi zle navrhnute, resp. niektore suciastky zostarli... A
aby som si tuto vec overil aj prakticky, rozmyslam nad jednoduchym pokusnym
zapojenim s tranzistorom... To viete, uz davnejsie som zistil, ze o
tranzistore s ledkou a odporom neviem vobec nic. Takze po vodici, odpore,
cievke, kondenzatore a diode, pride mozno aj na tranzistor... To bude tiez
v mojej zbierke peral a roznych inych skvostov. :)))

A.