LED žárovka z Ikea

Čtvrtek Srpen 21 12:41:08 CEST 2014

Ta účinnost okolo 60 lm/W sice vypadá blbě, ale ... bez rozptylného skla
bychom se dostali někam přes 70, to už se blíží reálu pro ledky s
vysokým CRI, s větším proudem a při vyšší teplotě. Ledky s vysokým CRI
mají skutečně o něco menší účinnost, než s CRI 80.  Problém je, že zatím
co zodpovědnější výrobce do papírů poctivě napíše kolik to opravdu má,
Číňan vezme účinnost ledky z datasheetu (obvykle udávaná při malém
proudu) a to opíše do datasheetu žárovky. Těch 100 lm/W u LED pásku bych
bral jako lehce scifi, už jen ztráty na předřadných odporech v pásku
budou cca 20% a to by ledky musely mít 120 lm/W. No né že by to nešlo,
ale jen s mizerným CRI.

Když jsem si dělal LED osvětlení do baráku s ledkama Osram, dost jsem se
zabýval účinností a mám to z grafů v datasheetech převedené do excelu.
http://vaelektronik.cz/files1/ledka.xls
Myslím že ledky Osram Oslon square jsou tak nastejno s ledkama Cree
XP-G, zázraky se zkrátka nedějí...