převodník sigma-delta

Zdeněk Lada zdenek023ster na gmail.com
Čtvrtek Srpen 14 21:32:39 CEST 2014

Dobrý den,

navrhuji nové zařízení s MCU, kde budu měřit analogový výstup několika
zesilovačů. Uvažuji, jaký převodník A/D použít a zjistil jsem, že mám asi
poněkud mezery ve znalosti o převodnících sigma-delta. Jelikož mám 4
vstupní kanály, které budu muset přepínat, tak řeším jestli mi rychlost
převodníku bude stačit. Pro začátek jsem vybral ADS1255. Z katalogového
listu vyplývá jeho maximální rychlost 30kSPS. Což tedy chápu tak, že z něj
přečtu 30000 vzorků za sekundu. Ale již z tabulky 12 je jasné, že pokles
zesílení o 3 dB je při této rychlosti na 6,1 kHz. A čas nastavení je 0,21
ms.

Mým požadavkem je přečíst 4x za jednu sekundu všechny čtyři kanály. To je
16 měření za sekundu. Jaké rozlišení pak budu mít? Požadoval bych alespoň
více jak 16 bitů.

Dále mi není jasné jakou hodnotu na vstupu vlastně měřím. U převodníků s
dvojitou integrací střední hodnotu vstupního napětí během převodu. U
převodníků s postupnou aproximací(SAR)  je na vstupu obvod S/H a pak se
provede převod, měřím tedy okamžitou hodnotu při navzorkování. Jako hodnotu
měřím u převodníků sigma-delta? Kmitočtová charakteristika filtru nemá
směrnici 20 dB/dekádu, takže vlastně nevím co to je.

Takže nakonec jsem v rozhodování, jestli by nebyl lepší SAR převodník
ADS8343, i když nemá diferenciální vstupy.

díky moc za nasměrování.

Zdeněk
 <http://www.ti.com/product/ads8343>