Jak vyčistit motorek do hodin

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Srpen 8 05:56:49 CEST 2014

ZdravÍm,
  podle vzhledu ten motorek vypadá synchronně, a řekl bych, že do hodin se
dávají hlavně synchronní, protože asynchronní mívají jen těžko predikovatelný
skluz a hodiny by pak měly kdovíjakou přesnost.
  I synchronní motor může občas "ztratit krok" a tím se zpomalit. Koupil jsem
kdysi na Aukru "súčtové hodiny" do elektrocentrály - v podstatě synchronní
motorek SMZ 375 a za ním převodovka a normální bubínkové počítadlo. Napřed to
nešlo vůbec, jen to vrnělo. Pak jsem to prolil všechno silikonovým olejem
a po chvíli se to rozběhlo, ale prvních pár hodin to mělo taky o dost delších
než měly být a na hřídeli bylo vidět, že se pohybuje trhaně a někdy se dokonce
na chviličku točí obráceně a pak zase zreverzuje. Nicméně, zatuhlý olej se
nakonec "vymlel" a vyplavil silikonem a pak již zase běžely dobře.

  Zdraví Pavel