MECH jak vrtat nerez

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Srpen 3 09:44:35 CEST 2014

 3.8.2014, 9:29:20

O nitridovem vrtaku jsem nikdy neslysel, pravdepodobne myslite vrtak
s povlakem napr. titan-nitridu. Zvazte sam, o kolik muze vrstva tlusta
nekolik desitek um zvysit tepelnou odolnost HSS materialu.
Ten efek ktery zminujete, se skutecne vyuziva, ale u SK materialu, at
uz v pripade monolityckych vrtaku, nebo s SK platken. To druhe je
pripad vrtaku ARTU, jejichz prodejci prave s oblibou predvadeji tu
poutovou atrakci s vrtanim loziska. To lozisko je k tomu velmi vhodne,
neb ocel na bezna loziska je sice hodne tvrda, ale ma nizkou teplotu
popousteni, efekt se tedy projevuje velmi vyrazne.
U austenickych nerezoceli, je problemem nikoliv tvrdost ale
houzevnatost, dana obsahem Ni, takze efekt vyhrati bude asi minimalni,
ale mozna nastane naopak zpevneni materialu jeho zhutnenim.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz