Bootování přes USB

Petr Štetiar ynezz na true.cz
Úterý Duben 29 20:35:45 CEST 2014

CK <ck na cbox.cz> [2014-04-29 08:46:38]:

> Dobrý den, hledám MCU s boot ROM, který lze naprogramovat přes USB, tedy
> čerstvě dodaný, zcela prázdný čip. Chci to proto, aby výrobní závod k
> naprogramování a otestování mého výtvoru nepotřeboval žádné další
> prostředky a stačila mu jen moje aplikace na PC a připojení přes USB,
> které se bude standardně používat i během činnosti zařízení.
> Pokud vím, tak USB boot ROM by měly mít některé nové Cortexy M0+ od NXP
> a snad také některé MCU STM32? Máte někdo přehled či zkušenosti? Díky.

Ja na to pouzivam LPC1347[1], kde proste staci zmacknout ISP tlacitko, deska
se restartne a v PC se objevi jako USB Mass Storage (UMS) zarizeni, na ktere
se nahraje binarka s firmware (ma na konci spravne zapsane CRC), pote se to
odpoji/resetne a aktualizace firmware je tim kompletni.

Samozrejme se to s kazdym OS (Linux, Windows, OSX) chova jinak, ale neni to
zadna hruza a je to pouzitelne.

LPC1347 ma v ROM jeste USB DFU, takze pokud nebude vyhovovat UMS, da se pouzit
jeste DFU - to jsem zatim nejak nezkousel.

Jako bonus ma LPC1347 navic v ROM i dalsi USB tridy jako CDC/ACM a HID, takze
pro projekty s PC a BFU celkem idealni reseni. Podobnych MCU je urcite vice.

1. https://github.com/rfidio/lpc1347_refboard

-- ynezz