OT - Proc se neozyvam

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Duben 21 23:50:19 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 21.4.2014 od Petr Simek:

> No vsak tahle taky neni uplne levna.

Ale jo. Na to, že přijde škatule a sestavíš si to během dvou dnů, tak
to jde. Je v tom komplet všechno.

> Co jsem pochopil tak to rozhodne neni nasyp data a vyleze ti vec.

Ano, sekretářka, která běžně tiskne na laserovce, by s tím asi moc
neuměla. Ale jinak je to v pohodě a hlavně zábava.

> A ozubena kola uz jste zkousel ? :-)

Ano, tiskl jsem i ozubená kola. Bez problémů. Jen jedna malá fotka:

http://media.clexpert.cz/20140421-3dkolo/3dkolo.jpg

Větší červené kolo má průměr 11,5 cm, menší modré kolo 4 cm. Takový
můj malý projekt na točení pixlou. Materiál tohoto je ABS.

Jinak se běžně tisknou i ozubená kola pro extrudery apod. Mám tu také
nějaká vytištěná na stole.

> Vetsinou na tom lidi tisknou ruzne kravinky co si postahuji z
> internetu. Zajimalo by mne zda je nejaky free CAD v kterem by sly
> tyhle komplikovanejsi 3D objekty navrhnout.

Jsou i CADy zdarma. Dost se používá OpenSCAD, to je takový
programovací, píšeš to tam textově jako program. Docela dobré na
technické věci. Free je i Sketchup (dříve od Google) a myslím i
Blender. Já používám komerční 3D CAD.

> Slicer co predvadeli (free) se zdal byt dobry, ale na dotaz v cem ty
> tvary vytvari jmenoval nejaky free CAD kde se to ale programuje z
> radky .

To je ten OpenSCAD. Je k němu i halda knihoven.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem