Soft start (nejen) pro mikrovlnku

Čtvrtek Září 26 20:40:38 CEST 2013

možná by to vážilo desetinu ... trafo by tam bylo stejně, i když menší,
ale s drahým feritem + ta elektronika. Nevím, jestli by to bylo
levnější. Měnič 3 KV 600W taky není úplně bezproblémová záležitost. Před
20 lety jsem dělal měnič 600V 20W a dost záleželo na izolaci :-) Trafo
tuším že na velkém hrnku jsem dal v železničních opravnách naimpregnovat
do motorárny. Impregnovali to vakuově, bakelitovým lakem. Při těch 600V
a asi 30 KHz to nějak nemělo účinnost, potom ten už ztvrdlý lak začal
uvnitř trafa znova bublat :-) Dielektrické ztráty ... Od té doby vím, že
bakelitový lak je dobrý tak akorát do trakčních motorů.
Anděl