Zálohovaný zdroj 12V/15A pro trvalý provoz

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Úterý Září 24 08:19:47 CEST 2013

Ako inspiracia dobre, na nieco ciastocne pouzitelne, odporucam
zamyslenie, co tym konstrukter vyriesil...

Ak sa ma baterka nabit za rozumny cas -> problem, lebo cez ten odpor to
bude trvat dlho - nemusi to vadit
Diody BR1 su standardny mostik, katalogovo
Maximum Forward Voltage (Per Diode) at 12.5 Amps DC = max 1.05V
Ak sa ma baterka vobec nabit do plna -> problem - na baterke bude
13.8-1.0=12.8V
Fakt sa ma nabijat oloveny akumulator napatim 12.8V do plna? - nemusi
vadit, ak sa s baterkou a jej kapacitou prilis nerata, ale potom naco
tam je?
A na scheme mat rovnake napatia 13.8V pred a za diodou bez zataze aj so
zatazou - idealisticke?
Fakt bude na vystupe OUTPUT 13.8V pri behu zdroja, alebo vypadku a
napajaniu bateky?
Uznavam, ze vacsine spotrebicov to vadit nebude/nemalo by.

Dioda CR102 antiparalelne s baterkou je ochrana pred prepolovanim
baterky pri pripojeni baterky, alebo ochrana pred "prebitim" baterky na
opacnu polaritu?
V prvom pripade to povazujem za zableskovo/dymovo/mozno_zvukovo/cuchovu
indikaciu opacneho pripojenia tuskovych bateriek (MR751 = 100V, 6A),
vacsie akumulatory, ktore maju dat 15A trvalo pracovnych radsej ani
nespominam v pripade "skratu" cez diodu.
V druhom pripade o zbytocny vtip.

Dalsie podrobnosti som nestudoval.

Dodo