Zálohovaný zdroj 12V/15A pro trvalý provoz

Pondělí Září 23 14:40:03 CEST 2013

Hezké odpoledne,

	zabezpečovací zařízení železnic používá takový trik a to, že zařízení
je trvale napájené z baterií a ty jsou zároveň nabíjené. Takže je
všechno vlastně zapojené paralelně: zdroj, baterie i napájené zařízení.
Výhodou je, že není potřeba žádné přepínání. Prostě při vypnutí sítě se
jede dál na baterie a zařízení to ani nepozná (tedy pozná to odpadem
hlídacího relé sítě) a tak nehrozí žádné nepředloženosti.

	Další výhoda je, že dobíječe mohou být dimenzované jen na jmenovitý
proud zařízení, plus rezerva na dobíjení, a případné špičky v odběru
pokryje baterie.

	Vlastně mne nenapadá žádná nevýhoda tohoto uspořádání. Neříkám, že
není, ale nenapadá mne. Snad jen jedna a to, že je potřeba mít baterie
určené pro tento režim práce, ale to snad není nevýhoda.

	Saša Svobodová