[OT] Re: LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Neděle Září 22 10:15:55 CEST 2013

> Situaci v te vesnici neznam ale dovolil bych si poznamenat 2 zkusenosti

> 1. pro me soukrome LED = TMA - soucasny manzel exmanzelky je konstrukter
> autoreflektoru z byvaleho Autopalu Novy Jicin (netusim jak se ta fabrika
> menuje ted za 133 majitele...)
> Pul roku pocital ampery, volty watty, svetelne toky - pak podle vypoctu
> koupil patricne LED osvetleni a u exmanzelky v byte byste se zabili a kdyz
> vam na zem spadne vec mensi nez tenisak - sbohem uz se neshledate ...
> Stejnou vec udelali soucasni tchani v kuchyni - vsude jsou LEDky a clovek ma
> [...]

Já zase postupně přecházím na LED a nemůžu si je vynachválit :-)
Například LED na schodišti, kde tepelné koule praskaly co měsíc,
funguje už pět let a pořád ok. Jediné co mě v tom trochu brzdí je
fakt, že výrobci pořád bastlí nějaké pitomé LED-žárovky vtipně
slučující nevýhody obou technologií, případně "designová světla" (čti
ohyzdné nepoužitelné krámy), místo aby dali na trh třeba jednoduchá
a dostatečně výkonná podhledová svítidla :-)

Aleš Procháska