[OT] Re: LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Září 22 09:40:56 CEST 2013

On Sun, 22 Sep 2013, Petr Kubáč wrote:

> 1. pro me soukrome LED = TMA - soucasny manzel exmanzelky je konstrukter
> autoreflektoru z byvaleho Autopalu Novy Jicin (netusim jak se ta fabrika
> menuje ted za 133 majitele...)
> Pul roku pocital ampery, volty watty, svetelne toky - pak podle vypoctu
> koupil patricne LED osvetleni a u exmanzelky v byte byste se zabili a kdyz
> vam na zem spadne vec mensi nez tenisak - sbohem uz se neshledate ...
> Stejnou vec udelali soucasni tchani v kuchyni - vsude jsou LEDky a clovek ma
> co delat aby se v seru neporezal ...

No to je prave ten odborny pristup ktery v praxi vede ke spatnemu
osvetleni. Ja si dal LEDky nad kuchynsky drez, na soustruh a frezku
a jsem spokojeny. Nic jsem nepocital ale napred jsem vybiral typ LED
ktere davaly pro mne prijemne osvetleni - teple bila bez modrych
a ruzovych odstinu. Zkusmo jsem si otestoval jak to sviti a dal
pasky po dvou. Svetla mam dost a ma prijemne vlnove delky v kterych
je dobre videt i detail. Davat LED protoze je to modni a nestarat
se o kvalitu osvetleni ktere vznikne dopadne spatne, ale tak je to
se vsim.

> 2. Intenzita verejeho osvetleni - dokud nebude jak slunce za letniho
> slunovratu v poledne - vzdy se najde baba - duchodkyne, ktera bude rypat ....

:-) Svetlo svicky nebo zarovky je pocitove prijemne, Sodikova vybojka
neni uplne to same ale blizi se tomu mhohem vic nez modrobila, takze
je to podobne jako kdyz misto vune zacnete poustet smrad - intenzita
pachu je stejna, jen to proste uz neni ono.