[OT] Re: LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 21 17:07:22 CEST 2013

Na takova mista to patri, tam je to OK.
Pokud tam byla tma uz predtim (tj. hodne poddimenzovane stavajici
osvetleni), tak tam to snad ani ty LEDky moc nepokazi.
Ale davat LED tam, kde predtim bylo dostatecne dimenzovane sodikove
osvetleni, tak to s vysokou prevdepodobnosti bude krok k horsimu.

Jeden prakticky priklad: jsem vasnivy bruslar. A protoze dobre si zajezdit
se da jen na pokud mozno prazdne trati, tak dost casto jezdim v noci.
No a na jedne z mych oblibenych trati asi pred rokem vymenili sodikovky
za LED. Predtim jsem si byl jisty, ze diry a sutry urcite uvidim. Ted kdyz
je nahodou uvidim, tak to povazuju za velky uspech.

Navic hledat uspory zrovna u poulicniho osvetleni, ktere sviti prakticky jen
v dobe, kdy je elektriny spis prebytek, mozna neni to spravne misto
pro "usporu za kazdkou cenu".

PL