LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Sobota Září 21 15:19:31 CEST 2013

Hezké odpoledne,

	já takovou zkušenost mám, například z nádraží Praha Holešovice. Už před
časem někdo nechal vyměnit sodíkové lampy za LEDkové. Od té doby je na
nástupišti dost tma a navíc, když se podíváte na vlastní svítidlo, je
krásně vidět, jak postupně odcházejí jednotlivé čipy diod.

	Sodíková výbojka sice svítí žlutě, ale je to dosti pronikavé světlo a
je při něm hezky vidět. Ty LEDkové bludičky sice asi budou mít stejný
světelný tok, ale subjektivně to svítí méně a je méně vidět.

	Pokrok a ekologii ale nejde zastavit, takže se jich brzy dočkáme asi všude.

	Saša Svobodová