OT: ochrana pred neplaticem
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Čtvrtek Září 19 12:30:31 CEST 2013
Já jsem zatím u těch drobností, kterých prodám spoustu (různé DCF
moduly) neplatiče neměl a vysvětluju si to tak, že zákazník, když už
něco koupí, potřebuje aby to fungovalo a mělo zajištěný servis. Asi
nechce riskovat, pokud by bylo potřeba v rámci záruky něco řešit, že
bych mu dělal problémy. U velkých zařízení, která děláme ve firmě, jsme
dávali pojistku v sw - zařízení jede, ale přestane po nějaké době
vypisovat protokoly a o ty jim jde především. Za celou dobu firmy tenhle
mechanismus zafungoval snad 2x, jinak tam vždycky kolega dojede s tím že
potřebuje nějakou blbost zkontrolovat a blokování odstraní.
Anděl
On 19.9.2013 12:10, Martin Záruba wrote:
> Jiste jste jiz zazili situaci, kdy dodate zarizeni a zakaznik nezaplati.
> Samozrejme to muzete nakonec vymahat soudne, ale je to drina s nejistym
> vysledkem. Zajimal by me nazor (idealne pravnicky), zda:
> 1) Ma smysl veta na fakture ve smyslu, ze "Zbozi zustava mym majetkem do
> uhrazeni faktury". Tedy napr. zda pokud dojde k zavade, zda mam povinnost
> neuhrazene zbozi v zarucni dobe opravit?
> 2) Zda lze zaruku vazat (jedna se o pomerne slozite zarizeni) na skutecnost,
> ze certifikovany pracovnik musi zkontrolovat, zda bylo odborne namontovano?
> 3) Zda je pripustne mit v zarizeni napr. casovac, ktery tento certifikovany
> pracovnik odblokuje, ale protoze nebylo uhrazeno, pracovnik neprisel na
> potvrzeni instalace, cas probehl a zarizeni se (castecne nebo uplne)
> zablokovalo.
>
> Martin Zaruba
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list